Višednevni program osnažio učitelje i učenike za europske projekte
Osnovna škola Zvonimir Frank ugostila je niz radionica i predavanja u sklopu Dana Erasmusa 2024., približivši tako svijet europskih projekata svojim učiteljima, učenicima i stručnim službama. Dvodnevni program, koji je kulminirao 11. listopada, bio je posvećen jačanju kapaciteta škole za sudjelovanje u Erasmus+ programima te osnaživanju želje učenika za međunarodnom suradnjom.
Program je obuhvatio dvije ključne radionice:
Radionica za projektne timove i ravnatelja: Vođena iskusnom koordinatoricom i voditeljem Erasmus+ projekata, Sanjom Kos mag.prim.educ., iz OŠ Mate Lovraka, Kutina, ova radionica pružila je detaljne upute o pisanju kvalitetnih projektnih prijava, pronalasku partnera, provedbi projekta te važnosti diseminacije rezultata. Sudionici su imali priliku naučiti o najnovijim trendovima u Erasmus+ programima i steći praktične vještine za uspješno pisanje projektnih prijava.
Radionica za učitelje razredne nastave i učenike: Učenici 2.b razreda, zajedno sa svojom učiteljicom Ines Šapić, sudjelovali su u interaktivnoj radionici koja je pokazala kako se Erasmus+ projekti mogu uspješno implementirati u nastavu. Kroz zabavne aktivnosti i diskusije, učenici su pokazali veliko zanimanje za europske projekte i želju za međunarodnom suradnjom.
Međunarodna suradnja i inspiracija
Važno je istaknuti da je škola, a posebno učiteljica Ines Šapić, voditeljica e-Twinning projekta sa školom iz Slovenije, bila aktivno uključena u međunarodnu suradnju kroz aktivnosti vezanih za Dane Erasmusa+ 2024 koje su organizirale kutinske škole u suradnji sa OŠ Božidarja Jakca u Ljubljani, Slovenija, gdje su se upoznali s najboljim praksama u provedbi Erasmus+ projekata. Stečeno znanje i iskustvo primijenili su u svojoj školi, što je dodatno obogatilo program Dana Erasmusa.
Radionica sa učenicima 2.b razrednog odjeljenja i njihovom učiteljicom Ines Šapić te učiteljicom engleskog jezika Tanjom Debeljak, pokazala je iznimno pozitivne rezultate. Učenici su izrazili veliku želju za sudjelovanjem u Erasmus+ projektima.
Neki od njihovih komentara bili su:
“Želim putovati i upoznati nove prijatelje iz drugih zemalja!”
“Mislim da bi bilo zanimljivo učiti o drugim jezicima i običajima.”
“Htio bih sudjelovati u projektima gdje ćemo zajedno raditi na nečemu kreativnom.”
“Vjerujem da bi Erasmus+ projekti mogli obogatiti našu školu i dati nam nova iskustva.”
“Bilo bi super da posjetimo druge škole i pokažemo im što smo naučili.
Ovo je bila izvrsna prilika da se upoznamo s najnovijim trendovima u Erasmus+ programima i steknemo konkretne vještine za pisanje uspješnih projekata”, istaknula je Tanja Debeljak iz OŠ Zvonimir Frank.
“Zadovoljna sam rezultatima Dana Erasmusa. Učenici su pokazali veliko zanimanje za europske projekte, a učitelji su stekli nova znanja i vještine. Vjerujem da će ovo biti sjajan početak njihovih europskih avantura!”, rekla je Sanja Kos-predavačica.
„Ovaj događaj je bio izvrstan početak naše europske avanture. Učitelji su stekli nova znanja i vještine, a učenici su pokazali veliki interes za sudjelovanjem u projektima. Vjerujem da ćemo zajedno ostvariti mnogo uspjeha”, rekao je ravnatelj, Dario Duda.
Dani Erasmusa 2024. u OŠ Zvonimir Frank bili su veliki uspjeh. Kroz niz radionica, predavanja i aktivnosti, škola je stekla sve potrebne alate za uspješno pisanje i provedbu Erasmus+ projekata. Entuzijazam učitelja i učenika pokazuje da je škola spremna za nove izazove te otvorena za međunarodnu suradnju.
Više informacija možete vidjeti na linku.
(I. Š., T. D.)
Project: Connected to the World: Erasmus+ Experiences / Povezani v svet: Erasmus+ izkušnje / Povezani u svijet: Erasmus+ iskustva The project Connected to the World: Erasmus Experiences connects teachers and students from Slovenia and Croatia with the goal of exchanging experiences and best practices in Erasmus+ mobility. The project aims to promote intercultural learning, broaden students’ horizons, and strengthen their skills in an international environment. Students will participate in various activities to explore the benefits of mobility and connect with peers from the neighboring country. Through this project, we are building bridges between countries and fostering a stronger European identity.
Project Phases
Phase 1: Project Planning and Preparation (September – October 2024)
- Team Formation: Establish a project team consisting of teachers from both schools.
- Project Design: Develop a detailed project plan outlining goals, activities, and timelines.
- Online Platform Setup: Create a dedicated online platform for project communication and collaboration.
- Student Recruitment: Inform students about the project and invite them to participate.
Phase 2: Online Collaboration and Exchange (November – December 2024)
- Icebreaker Activities: Organize online activities to introduce students from both schools and foster a sense of community.
- Cultural Exchange: Share information about their respective countries, cultures, and traditions.
- Collaborative Projects: Work together on joint projects, such as creating digital content, conducting research, or organizing online events.
- Language Exchange: Practice language skills and learn from each other.
Phase 3: Joint Project Development (January – February 2025)
- Project Selection: Choose a project theme that aligns with the interests and goals of both schools.
- Project Planning: Develop a detailed plan for the joint project, including tasks, deadlines, and roles.
- Content Creation: Create digital content related to the project theme, such as videos, presentations, or articles.
Phase 4: Project Implementation and Evaluation (March – April 2025)
- Project Implementation: Carry out the planned project activities, ensuring collaboration and communication between both schools.
- Evaluation: Assess the project’s progress and gather feedback from students and teachers.
- Reflection and Learning: Reflect on the project’s outcomes and identify areas for improvement.
Phase 5: Dissemination and Sustainability (May – June 2025)
- Project Showcase: Present the project results and outcomes to the wider school community and beyond.
- Digital Content Publication: Publish the created digital content on the eTwinning platform and other relevant channels.
- Sustainability Planning: Discuss ways to continue the project and its benefits beyond the initial timeframe.
- Future Collaboration: Explore opportunities for future collaboration between the schools, such as teacher exchanges or joint events.
This project structure allows for effective online collaboration and knowledge exchange between students and teachers from Slovenia and Croatia, while promoting intercultural understanding and fostering a sense of European identity.
Phase 2: In this phase we have done icebreaker activities: We organised online activities introduced students from both schools and fostered a sense of community.
Cultural Exchange: We shared information about their countries, cultures, and traditions.
Collaborative Projects: We worked together on our projects, such as creating digital content, conducting research, or organising online events. (online meetings)
Language Exchange: We practiced language skills and learn from each other.
Phase 3:
- Project Selection: Choose a project theme that aligns with the interests and goals of both schools.
- Project Planning: Develop a detailed plan for the joint project, including tasks, deadlines, and roles.
- Content Creation: Create digital content related to the project theme, such as videos, presentations, or articles.”
- We have chosen a project theme that combines the goals of both schools, developed a plan including tasks and deadlines and roles. We created video content with pupils and PPP about school.